E-marketing a tradycyjna reklama

Reklama ma na celu informowanie potencjalnych klientów a także ich nakłanianie do skorzystania z usługi lub kupna produktu. Może ona przybierać wiele form. W swojej tradycyjnej postaci występuje jako ulotka, baner, gadżet reklamowy, a także w wielu innych. Jednak tak jak każda dziedzina życia, również reklama musi dostosować się do wymagań współczesnego świata.

Nowoczesna reklama i marketing – e-marketing

e-marketingOdpowiedzią na zmieniający się świat jest e-marketing. Jest to forma marketingu wykorzystująca w swoich działania internet oraz strony WWW. Do taki działań zaliczyć można: e-mail marketing, banery czy wideo reklamy. Do głównych zalet marketingu internetowego zaliczyć należy przede wszystkim natychmiastowość publikacji treści. Komunikaty te nie są ograniczone ani przez odległości geograficzne ani czas. Możliwe jest publikowanie o każdej porze w każdej części świata. Dodatkową zaletą jest również możliwość interakcji z klientami.

Współczesny e-marketing to już nie tylko wysyłanie komunikatów ale także kontakt z konsumentami. Kolejnym faktem świadczącym o wyższości takiej formy reklamy może być miejsce publikacji. Strony na których publikowane są przekazy reklamowe są dostosowane do profilu przedsiębiorstwa. Dzięki czemu reklama nie jest przypadkowa. Widzi ją klient zainteresowany tematem lub szukający pomocy. Co zwiększa skuteczność oddziaływania takiego przekazu.

Jeszcze jednym argumentem przemawiającym na korzyści nowoczesnego marketingu może być koszt prowadzenia działań. Obecnie płaci się już tylko za rzeczywistą ilość kliknięć, a nie za czas wyświetlania. W tradycyjnych formach reklamy przekaz trafia do mało sprecyzowanej grupy odbiorców przez co środki zainwestowane w taką reklamę częściowo się marnotrawią.

Zalety systemu CMS<< >>Elastyczne rozwiązanie w zakresie CRM

About the author : Radosław Rogowski