Handel w internecie – duża konkurencja

Sprzedaż internetowa ma się doskonale. Trudno się dziwić. Dzięki sprzedaży online można szybko dotrzeć do klientów z różnych stron kraju, a nawet świata. Taki handel nie wymaga też dużych nakładów finansowych na początek, co na pewno zachęca do otwierania wciąż nowych sklepików.

Trudne początki i dylematy

e-shoppingWiele osób decyduje się na to, aby rozpocząć sprzedaż, jednak nie zawsze mają o niej wystarczające pojęcie. Mimo wszystko trzeba dobrze przemyśleć biznes nim się go jeszcze otworzy. Łatwo bowiem trafić na dziedzinę, która jest już na tyle przepełniona, że nie ma w niej miejsca na kolejny interes. Jeśli bowiem ktoś próbuje pozyskać klientów w branży, w której panuje silna konkurencja, to może się szybko rozczarować. Znacznie lepiej jest znaleźć sobie jakąś niszę.

Podstawą, kiedy się zaczyna jest dobór odpowiedniego narzędzia. Bez dopasowanego skryptu CMS ciężko będzie cokolwiek osiągnąć. Na początek dobrze jest wypróbować system Presta Shop. Jest on dość intuicyjny, więc nie będzie stwarzał problemów z obsługą. Można także wypróbować Shopera. Dobry system oferuje dużo przydatnych funkcjonalności i techniczne zaplecze dla sprzedaży. Dzięki niemu handel staje się łatwiejszy.

Spośród tych dwóch Presta Shop jest znacznie popularniejszy wśród użytkowników. Wynika to z większego zaawansowania, wyższej liczby dostępnych modyfikacji oraz z łatwości obsługi. Jest to rozwiązanie wydajne i nie wymaga mocnego serwera. dlatego jest wręcz idealne w początkach działalności lub dla niewielkich sklepów, nastawionych na bardzo niszowe produkty. Ważna w tym przypadku jest możliwość zainstalowania dodatkowych funkcji, niestety część z nich jest płatna. Więcej informacji na temat Presta Shop można znaleźć na tej stronie.

Wielu użytkowników wybierających Presta Shop decyduje się od razu na płatne wersje. Spośród nich wyjątkowo polecane są sklepy internetowe Presta Shop firmy Idea, w których w abonament wliczone są dodatkowe funkcje i modyfikacje, a także profesjonalne wsparcie techniczne. Pozwala to właścicielowi skupić się w pełni na prowadzeniu firmy i odciąża go od troski o stronę techniczną tego przedsięwzięcia. Płatna wersja jest stabilniejsza od darmowej, działa płynniej i pozwala na powiązanie z systemem ERP, co z kolei ułatwia zarządzanie poszczególnymi działami, sprzedażą, zasobami oraz dostawami. Ma to ogromne znacznie w zakresie zdobywania przewagi nad konkurencją.

Warto jednak także przemyśleć handlowanie na innych platformach niż własna. To typowe posunięcie przedsiębiorców online, które pomaga zagospodarować większą przestrzeń na rynku. Dzięki temu można lepiej zaistnieć w świadomości klientów, a tym samym być bardziej konkurencyjnym. Nie warto zatem ograniczać się jedynie do Presta Shop i własnej domeny. Korzystnie będzie na przykład wystawić towar także na Allegro czy innej platformie, właściwej ze względu na produkty przeznaczone do sprzedaży.

Internet ma nieograniczony zasięg, przez co konkurencja jest silna, jednak jest to ciągle atrakcyjna możliwość rozwinięcia skrzydeł. Więcej o sklepach można przeczytać na stronie http://www.idea07.pl/co-robimy/sklepy-internetowe/

>>Możliwości systemów ERP

About the author : Radosław Rogowski