Systemy CRM – wady

Systemy CRM są coraz powszechniej stosowane w różnych przedsiębiorstwach. Zwiększona szybkość i efektywność działań biznesowych, sprzedażowych i marketingowych niewątpliwie stanowi ich ogromną zaletę. Nie ma jednak rozwiązań idealnych.

Systemy CRM również mają swoje wady

Przede wszystkim są to koszty ich wdrożenia i eksploatacji. Żeby poprawnie użytkować systemy CRM musimy mieć przygotowaną infrastrukturę informatyczną, czyli posiadać odpowiedni sprzęt. Do kosztów musimy doliczyć również wydatki na szkolenia dla pracowników, by umieli oni używać nowe systemy.

Kolejną wadą jest zawodność systemów informatycznych. Zawsze istnieje możliwość błędów, że CRM pominie wartościowych klientów lub dokona błędnych obliczeń. Oczywiście, człowiek odpowiedzialny za te działania również mógłby popełnić błąd. Jest jednak tendencja do uważania techniki za coś nieomylnego. To duże nieporozumienie.

wady crmPonadto, każdy program może się zawiesić lub zepsuć, a my stracimy wartościowe dane. Zatem podczas stosowania systemów CRM powinno się pamiętać o wykonywaniu kopii zapasowych. Mając na uwadze nie tylko zalety, ale i wady systemów CRM możemy sprawdzić, czy CRM jest odpowiednim narzędziem informatycznym dla naszego przedsiębiorstwa.

Możliwości systemów ERP<< >>Zalety systemu CMS

About the author : Radosław Rogowski